tisdag 29 september 2009

Hej hej!

Idag har jag varit hemma med Lillfisen för han är inte riktigt pigg. När han somnade fick jag lite tid att sticka färdigt mina lovikavantar. Nu har jag bara tummarna kvar... och lite dekoration men det innebär ju inte riktigt lika mycket trubbel om man gör fel:)Nästa projekt är att göra om mönstret till lovikavantarna till ett torgvantemönster. Jag har köpt ett ullgarn i samma turkosa nyans men av en annan kvalité. Och istället för strumpstickor 5 använder jag strumpstickor 3 och 3 1/2. Håll tummarna för att det blir bra!

Som jag skrivit tidigare är min pappa en otroligt duktig hantverkare och jag kan verkligen avundas hans kunskap. Idag när vi fikade försökte jag lära honom att sticka, jag vet inte om det jag som var en dålig lärare eller om han faktiskt inte har talang för stickning:)

Anledningen till detta stickinlägg är att jag numera studerar till textilslöjdslärare, till skillnad mot många av de andra i kursen så måste jag börja från grunden när det gäller både stickning och virkning.Men visst är mina (snart färdiga) lovikavantar fina för att vara de första sedan högstadiet??



Ha en fortsatt trevlig kväll!

2 kommentarer:

Kristin sa...

Finfint!
Du har väl inte stickat två högervantar den här gången bara? ;-) Jag vill gärna hälsa på dig snart, vi kanske kan ta en lördag och starta på torget och sen hem till dig och pyssla lite?

mariaemb. sa...

Hej och tack! Så kul att ha hittat hit och vilket hääärligt hus ni verkar ja byggt!

Bordet din pappa snickrat ihop ser riktigt robust och snyggu ut, helt min smak!

Tittar in igen! Hoppas du har en härlig helg! Kram Maria